Pagina's

donderdag 7 september 2017

HI THERE FROM HONG KONG!

Ja, je leest het goed, mijn eerste blogpost schrijf ik vanuit Hong Kong! Wat begon als een impulsieve actie is inmiddels uitgegroeid tot een uitgedacht plan: een semester studeren in het buitenland. Na heel wat maanden voorbereiding, is het avontuur dan echt begonnen!

   
Om 9 uur 's ochtends kreeg ik het verlossende woord dat ik in
Hong Kong mocht studeren. Dat moest natuurlijk meteen

gevierd worden met een lekker glaasje prosecco! 
Nieuwe avonturen aangaan en ervaringen opdoen zijn dingen waar ik mij maar al te graag mee bezig houd. Zo heb ik twee jaar geleden de keuze gemaakt om te gaan studeren in Rotterdam, waar ik inmiddels de eerste twee jaar van de studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit heb afgerond en de ervaring van een bestuursjaar, commissies en uitdagende bijbaantjes rijker ben. Het was dus tijd voor een nieuwe stap!

Alhoewel studeren in het buitenland ver buiten mijn comfortzone viel en ook niet hoog op mijn bucketlist, wist ik toch meteen zeker dat dit een nieuwe uitdaging en tegelijkertijd een unieke kans was om de wereld te verkennen. Een dan het liefst naar een grote, bruisende stad waar ik tegelijkertijd een geheel andere cultuur kon ervaren. Al vrij snel werd duidelijk dat Hong Kong de perfecte bestemming is en tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds erg blij met deze keuze.

De studieverplichtingen zijn daarnaast meteen goed te combineren met een grote hobby: reizen. Alhoewel ik buiten Europa nog niet enorm veel plekken heb gezien, sta ik altijd te popelen om in het vliegtuig te stappen en nieuwe plekken te ontdekken. De afgelopen weken in Azi├ź heb ik al een bezoekje gebracht aan China en Taiwan en inmiddels ben ik bezig met mijn wishlist voor de komende trips. Zo wil ik graag nog naar Vietnam en Japan. Andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Voor de komende maanden staat er in ieder geval genoeg op de planning. Ik neem je graag mee in het Aziatische studentenleven, op reis naar nieuwe bestemmingen en met mijn nieuwe dromen die ik achterna wil gaan. Meer informatie over mij kun je vinden bij 'About' en mocht je nog vragen hebben, dan kan je deze natuurlijk altijd stellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen